Domowe sposoby na chrapanie. Jak pozbyć się tego akustycznego defektu?

domowe sposoby na chrapanie

Chrapiesz? Chcesz pozbyć się tego zjawiska, ale nie wiesz do końca jak? Doskonale trafiłeś/aś! W dzisiejszej publikacji pragniemy pięć sposobów na wyeliminowanie chrapania!

Wszystkie niżej wymienione sposoby na chrapanie możesz wdrożyć w tym momencie. Nie wymagają bowiem one zaangażowania finansowego. To proste tipy, które sprawią, że nie tylko przestaniesz chrapać, ale także zaczniesz się wysypiać!

Przygotuj sypialnię!

Walkę o spokojny sen rozpocznij od przygotowania sypialni. Przede wszystkim musisz zadbać o to, by miejsce Twojego snu było odpowiednio zaciemnione i pozbawione elementów, które mogłyby stanowić bodziec. Zadbaj również o odpowiednia temperaturę i wilgotność powietrza.

Poleca się codziennie wietrzyć sypialnię na około 30 minut przed snem. W dni upalne – warto skorzystać z wiatraka lub klimatyzatora. Wszak, zbyt wysoka temperatura w sypialni może stanowić poważny problem dla zasypiania.

Nie jedz na noc!

Ostatni posiłek należy jeść najpóźniej na dwie godziny przed snem. Nie chodzi już nawet o to, że późne jedzenie sprzyja rozwojowi otyłości. Wszak, organizm w nocy ma odpoczywać, dlatego nie powinniśmy go obciążać koniecznością dodatkowego trawienia.

Co więcej, warto pamiętać by kolacja była posiłkiem lekkostrawnym. Warto ograniczyć ją do łatwo przyswajalnych źródeł białka. Wszakże, węglowodany na noc – to nie najlepszy pomysł ze względu na masę ciała.

Zadbaj o pełnowartościową dietę!

Dieta to element, który kształtuje ogólną kondycję naszego organizmu. Ma wpływ również na komfort naszego snu i chrapanie. Kiedy jemy niezdrowo, zbyt obficie – tyjemy. To z kolei może powodować ucisk szyjny, którego konsekwencją są niedrożności. To z kolei doprowadza do powstawania charakterystycznych odgłosów w czasie snu.

Warto również pamiętać, że zdrową dietę powinniśmy wprowadzić nie tylko z uwagi na potencjalną nadwagę. Kluczowe jest również to, aby dostarczyć wszelkie niezbędne minerały i witaminy. Pośrednio wpływają one na komfort snu.

Bądź aktywny!

Udowodniono, że osoby, które regularnie ćwiczą zdecydowanie rzadziej chrapią. Wynika to z wielu czynników, między innymi lepszego dotlenienia organizmu oraz ograniczenia nadwagi. Pamiętaj jednak, aby aktywność fizyczną realizować najpóźniej na trzy godziny przed snem.

Nie pij alkoholu i nie pal papierosów!

Chrapanie bardzo często jest efektem używek. Alkohol doprowadza do zwiotczenia mięśni gardła, co kreuje doskonałe warunki do powstawania niedrożności w kanele oddechowym. Z kolei, palenie skutkuje powstawaniem zalegającej, gęstej śliny – która również może doprowadzać do ograniczenia przepływu tlenu w organizmie.

Jeśli powyższe rozwiązania zawiodą – koniecznie rozpocznij leczenie chrapania. Istnieje szereg różnych metod pozwalających uporać się z chrapaniem – od tabletek, poprzez specjalne spraye, a skończywszy na aparatach do chrapanie i profesjonalnych zabiegach.

Pamiętaj – nieleczenie chrapania może doprowadzić do zawału sercu lub udaru mózgu. Dlatego też nie ignoruj tego, z pozoru błahego zjawiska i wyeliminuj je już teraz!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*