Płaski brzuch: ćwiczenia i dieta na odchudzenie brzucha

Płaski brzuch

Okolice brzucha to miejsce w którym tendencja do odkładania się tkanki tłuszczowej jest największa. Nadmiar kilogramów w tym miejscu jest jak najbardziej powszechny.

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Należy mieć jednak świadomość, że nic nie przychodzi łatwo… chyba, że dodatkowe kilogramy. Spalanie tkanki tłuszczowej jest zadaniem trudnym, wymagającym. Jednakże przy odpowiednim podejściu można osiągnąć płaski brzuch w naprawdę krótkim czasie.

Płaski brzuch: ćwiczenia

Jak ćwiczyć aby brzuch był płaski, a mięśnie zostały uwidocznione? Przede wszystkim: SYSTEMATYCZNIE. To słowo klucz w przypadku każdej formy udoskonalania ciała. Dotyczy zarówno procesów budowania masy, jak i odchudzania.

Bardzo dużą rolę w procesach odchudzania brzucha mają ćwiczenia aerobiczne takie jak: bieganie czy jazda na rowerze. Czynności te generują duże zapotrzebowanie energetyczne, co sprawia, że organizm zmuszony jest do pobierania energii z materiału zapasowego. W ten oto sposób zachodzi proces spalania tkanki tłuszczowej. Dlatego też, aeroby są kluczem do sukcesu w walce o płaski brzuch.

Plan należy uzupełniać ćwiczeniami rozwijającymi mięsnie brzucha, takimi jak: skrętoskłony, nożyce pionowe i poziome, unoszenie tułowia, podciąganie nóg na drążku. Można również wykorzystać gotowe plany: A6W oraz ABS II. Warto jednak w tym miejscu pamiętać, że są to zestawy, które nie spalają tkanki tłuszczowej (robią to w niewielkim stopniu), tylko kształtują/uwidaczniają mięśnie.

Płaski brzuch: dieta odchudzająca

Dieta pełni bardzo dużą rolę w procesach odchudzania organizmu. Jej waga jest nie mniejsza, aniżeli ćwiczenia, gdyż to w jakiej ilośc dostarczymy materiałów zapasowych, energetycznych i budulcowych bezpośrednio wpływa na efektywność danych ćwiczeń.

W momencie kiedy nadwaga jest równa kilku kilogramom nie trzeba stosować restrykcyjnych rozwiązań. Wystarczy zmiana nawyków na zdrowsze, pełnowartościowe, by osiągnąć sukces. Należy również mieć na uwadze, że bilans kaloryczny powinien być obliczany indywidualnie w oparciu o wagę, wzrost oraz generowane zapotrzebowanie energetyczne.

Nasza propozycja: dieta paleo

Dieta paleo znana również jako dieta jaskiniowców lub jadłospis człowieka pierwotnego, to rozwiązanie, które coraz częściej polecane jest przez dietetyków, ekspertów i lekarzy.

Dieta paleo, czyli dieta nie tylko na odchudzanie

Dieta paleo swoją popularność zyskała głównie przez fakt, iż wykazuje właściwości odchudzające. Korzyści ze stosowania tej diety jest jednak znacznie więcej. Zaliczamy do nich między inny: poprawę składu i budowy ciała, zmniejszony poziom toksyn w organizmie, pozytywny wpływ na kondycję narządów wewnętrznych.

Stosowanie paleo jest coraz powszechniejsze. Tzw. dieta jaskiniowców charakteryzuje się tym, iż bazujemy głównie na mięsie, owocach i warzywach, a odrzucamy między innymi zboża. Tak właśnie odżywiano się kiedyś, co gwarantowało długowieczność. Wszak, mimo postępu medycyny – średni wiek człowieka wcale nie jest dłuższy, co wynika między innymi ze zmian żywieniowych.

Paleo – coś więcej niż dieta

Dieta paleo określana jest wręcz jako styl życia, w którym króluje rozmaitość i natura. Odchudzanie w stylu „paleo” to między innymi crossfit i inne „naturalne” formy aktywności fizycznej. To styl, który praktykuje wiele znanych osób.

Jakich efektów odchudzania można spodziewać się po diecie paleo?

Odchudzanie z dietą paleo to efektywny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Efektywność tego jadłospisu jest bardzo wysoka, jednakże należy mieć na uwadze, że poza zmianą nawyków żywieniowych na zdrowsze niezbędne jest też podejmowanie aktywności fizycznej.

Nie mniej jednak, ze względu na praktyczny brak ograniczeń jeśli chodzi o ilość spożywanego jedzenia, paleo uznawana jest za wygodne rozwiązanie dietetyczne. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się właśnie na tę formę odchudzania.

Co więcej – wiele osób już po osiągnięciu celu decyduje się na kontynuację życia w tym samym stylu. Wszak, to nie tylko skuteczny sposób na odchudzanie, ale także na poprawę samopoczucia i ogólną kondycję organizmu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*